torsdag den 31. maj 2007

Farvel til "den gode skribent" - om konteksten

Konkurrence/kontekst
Der er rigtig mange sejlerfora på nettet - de fleste danske er service/info-tjenester og/eller klubsites, og de færreste er brugerinvolverende direkte på nettet på nær visse diskussionsfora. Men Svanesejlere kan let drukne i mængden som ”endnu en tjeneste, jeg ikke orker at forholde mig til”.

Omvendt er der i mængden af mange afsenderorienterede tjenester netop plads til en fokuseret tjeneste, der tager udgangspunkt i ”contact is king”, hvor de andre stadig kører på ”content is king”. Det vil sige, at det er muligt at oprette et website, hvis hovedidé er - kontakten i sig selv.

Det betyder, at min rolle i den brugerdrevne kommunikation er at være moderator og brobygger. At jeg selv er en god skribent (journalistens kerneidentitet), kan jeg godt vinke farvel til. Det er ikke vigtigt her.

Ingen kommentarer: