onsdag den 13. juni 2007

Trafikken på social web stiger - det er ikke kun et teenagerfænomen

Sociale netværk skaber en flodbølge af klik, skriver Computerworld i dag, 13. juni 2007, i et resumé af, hvad onsdagens aviser bringer om it:

"Sociale fællesskaber på nettet som dating.dk og arto.dk, har godt fat i købevillige og dedikerede teenagere. Selskabet bag de to sider, Freeway, rykkede i uge 22 op på FDIM's niendeplads over de mest besøgte medier med 800.000 unikke besøgende. Men målt på antal klik, så snupper selskabet en klar førsteplads, da Freeways hjemmesider genererede en kvart milliard sidevisninger mod eksempelvis tv2.dk's 30 millioner sidevisninger. (Jyllands-Posten)", skriver Computerworld.

Min kommentar: Trafikbegejstringen vil ingen ende tage. Her blandes børn og voksne gerne sammen som brugere. Vigtigst er tilsyneladende tallene i sig selv. Hvem der genererer dem, vides ikke præcist.

En international undersøgelse omtalt i Business Week 26. april 2007 viser, at trafikken af social web (flickr, youtube, wikipedia) er vokset med 10 % til nu 12 % inden for de sidste to år, ifølge Hitwise.

Igen véd vi ikke, hvem der står for den trafik. Men glædeligt er det da, at trafikken øges.

Mit ønske er, at det brede flow af brugere fra alle aldersgrupper og samfundslag vokser støt og roligt. Dermed banes der vej for services som Svanesejlere - når "folk" engang er blevet tilvænnet det "nye" medie social web 2.0.

Ingen kommentarer: